Děj nového snímku režiséra Davida Finchera se odehrává v Hollywoodu ve 30. a 40. letech minulého století. Proto chtěl, aby přesně tak film vypadal a bylo to z něj cítit.
Film je vizí Hollywoodu očima sarkastického kritika a alkoholického scenáristy Hermana J. Mankiewicze, který závodí s časem o dokončení scénáře k filmu Občan Kane režiséra Orsona Wellese. A tak film diváky přenese do tohoto období prostřednictvím dobového vizuálu a sound designu, o kterém se Fincher nedávno rozpovídal v rozsáhlém rozhovoru pro New York Magazine.
Snímek z filmu Mank. | Foto: © Netflix
„S Renem Klycem, který je sound designérem, jsme před lety začali mluvit o tom, jak chceme, aby film vypadal – jako by to byl nalezen v archivech UCLA nebo ve sklepě Martina Scorseseho a čekal na restaurování,“ řekl Fincher. „Všechen zvuk byl znehodnocen, aby zněl jako ve 40. letech. Hudba byla nahrána starými mikrofony, takže lze slyšet jakési syčení a pískání – tyto zvuky dostanete nejen ze smyčců, ale především je získáte z dechových žesťových nástrojů. Uslyšíte staré kino, které promítá klasický film.“ Fincher uvedl, že na projekcích zatím diváci reagovali především na znatelnou dobovou kvalitu zvuku.
Snímek z filmu Mank. | Foto: © Netflix
Fincher také dodal, že proces degradace sound designu prodloužil postprodukci více, než se očekávalo. „V mixu jsme šli tři týdny přes plán,“ řekl. „Naše představa byla, že budeme natáčet ve velmi vysokém rozlišení a poté obrazu zhoršíme kvalitu. Skoro všechny záběry jsme v absurdní míře degradovali, aby vypadaly dobově. Pravděpodobně jsme přišli o dvě třetiny rozlišení. Pak jsme na obraz udělali malé škrábance a ohořeliny od cigaret.“
Film budou moci diváci zhlédnout již 4. prosince na Netflixu. Po online premiéře se bude snímek omezeně promítat v kinodistribuci, aby se mohl film kvalifikovat na Oscary.
Úvodní foto: © Netflix