Krajina ve stínu se představí na festivalu v Londýně a dalších přehlídkách

Historické drama Krajina ve stínu režiséra Bohdana Slámy se po uvedení v českých kinech představí i divákům v zahraničí. Hned na začátku října promítnou tvůrci film v Londýně na renomovaném festivalu BFI London Film Festival, následně bude uveden na dalších filmových přehlídkách. 

Zájem festivalů o uvedení Krajiny ve stínu podle producenta Martina Růžičky jasně ukazuje, že příběh filmu a jeho poselství je univerzální. A může oslovit diváky v zahraničí, ať v Evropě, Americe nebo Jižní Americe, kam má snímek také nakročeno. Po promítání v Londýně uvede Krajinu ve stínu výrazný filmový festival kategorie A, jehož jméno je podle pravidel festivalu možné zveřejnit až koncem září. Dále se film představí na festivalu v Sao Paulu v Brazílii, v Cottbusu v Německu či ve francouzském Arrasu. „Zájem o Krajinu ve stínu projevily také přehlídky z americké Philadelphie, z Palm Springs nebo ze Sevilly,“ doplňuje další z producentů Jindřich Motýl.   

Film Krajina ve stínu.

Film vychází z konkrétní situace a je inspirován osudy lidí v českém pohraničí na jihu Čech, podle režiséra Bohdana Slámy je ale jeho příběh aktuální a nadčasový a jako takový má šanci oslovit diváky bez znalosti historického kontextu snímku. „Je v něm řada situací a skutečností, které mají co říct i dnešnímu divákovi. Nebezpečí, že člověk přestane ctít hodnoty jako je morálka a etika a začne uvažovat o světě ideologicky, se týká i doby, ve které žijeme dneska,“ říká Sláma. 

Bohdan Sláma na natáčení.

V jednom místě filmu Krajina ve stínu lidé malují stěny hospody a používají váleček se svastikou jako nacistickým symbolem. Scenárista Ivan Arsenjev zjistil, že takové válečky tehdy skutečně existovaly a proto je do filmu zařadil. Na předpremiéře v Suchdole nad Lužnicí, kde se příběh odehrává, ho ale čekal šok.

Jeden pán ze vsi nám říkal, že to bylo přesné. Že když před pár lety chtěli místní hospodu vymalovat a škrabali staré nátěry, přesně tenhle vzor objevili. To Ivan vůbec nevěděl,“ vypráví producent Martin Růžička. „To byl velmi silný moment. Ve filmu jde o situaci a historický detail zasazený na jedno místo a čas, v celém kontextu filmu je ale srozumitelný i dnes a kdekoliv,“ říká Růžička.

 

 

Fotografie: Bontonfilm

guest
0 Komentáře
Inline Feedbacky
Zobrazit všechny komentáře